CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, May 13, 2008

Penternakan............


Aku minat penternakan ke? Kalau ikut memang inilah yang aku dapat rasa bidang yang akan ceburi selepas aku menamatkan perkhidmatan aku dengan kerajaan. Buat masa ini pun, banyak usaha aku yang lebih ke arah pertanian. Semasa aku membuat posting awal, ada gambar yang aku tunjukkan mengenai kebun isteri aku. Dari kebun tu le, bermula segala-galanya untuk aku mula masa depan aku setelah aku bergelar "pesara". Cerita pasal kebun tu, kebun tu dah bersih, walaupun tidak 100% tetapi sekarang ni dah boleh berjalan. Agaknya macam mana sekarang ye? Minggu lepas dah racun dah, nak balik kampung sibuk lak ni. Tunggu le...harap-harap dalam masa terdekat boleh balik. Pokok duku dah berbunga dah, 3-4 bulan lagi bolehlah kutip hasil. Insya Allah.
Lagi satu sekarang ini aku dalam mula masuk skim pawah untuk ternakkan kambing. Banyak juga blog-blog yang telah aku baca mengenai penternakan kambing. Sebenarnya minat ni timbul ada beberapa sebab. Sebab yang paling utama, aku tak nak kerja lagi (selepas bersara) makan gaji. Dah boring kot...asyik kena arah aje. Ni le masa yang aku rasa nak mengeluarkan arahan sendiri dan pekerjanya aku sendiri. Maknanya aku bebas buat perkara yang aku minat. Isteri aku banyak menyokong dengan tindakan aku. Terima kasih buat isteri aku. Insya Allah dengan dorong dan semangat isteri aku, aku akan mencuba yang terbaik.

0 comments: